Taimer

Alla verktyg i ett paket. Den heltäckande lösningen för försäljning, marknadsföring och projektledning.

Se produktfilm
Jämför versioner

Översikt

Din bästa assistent

Taimer är ett paket med allt du behöver för att driva ditt företag. Nu slipper du växla mellan olika CRM för säljstyrning, tidrapportering, fakturering, resursplanering och projektuppföljning. Taimer gör allt detta och lite till, via dator, surfplatta och mobil.

Fördelar:

  • Allt-i-ett-lösning
  • Ingen startkostnad
  • Obegränsad användning
  • Arbeta mobilt
  • 500 Mb lagringsutrymme, max filstorlek 5MB

Versioner & prislista

Alla versioner inkluderar:

  • Komplett Affärssystem med Säljhantering
  • Project Messenger och Chat
  • Projekthantering och Tidregistrering
  • Integrationer; bokföringsystem, banker, G Suite, O365 med mera
  • Faktureringsprogram och Utgiftshantering
  • iOS & Android applikationer

Specifikationer

CRM och Säljstyrning

Taimer ger dig frihet att fokusera mer på försäljning och kundrelationer. Arbeta hemifrån, på resande fot eller på kontoret – med Taimer kan du jobba när det passar dig bäst och får alla nödvändiga verktyg i samma paket.

• Totalkoll på din försäljning
• Ett komplett kund- och kontaktregister
• Gör uppföljning, påminnelser och kontaktkedjor
• Flytta dokument med drag n’ drop
• Enkelt göra kostnadskalkyler och offerter
• Fakturera och följ upp kostnader i realtid
• Produkt-, tjänst- och projektförsäljning med säljrapportering

Projekt- och Resursplanering

Använd dig av Taimer vid all sorts projektledning, från försäljning till fakturering. Sätt upp kund- och projektregister, tidrapportera, dela kalendrar, skapa att-göra-listor, gör kostnadskalkyler, titta på sälj- och projekthistorik och rapportera i realtid. Plus lite till. Taimer klarar allt.

Projekthantering och Resursplanering

  • Kund-, och projektregister
  • Tidsregistrering och traktamente
  • Delade kalendrar med mobilapplikationer och integrationer
  • Att-göra-listor, påminnelser och aktivitetshantering
  • Kostnadskalkyler och offerter
  • Produkt-, tjänst- och projektförsäljning
  • Sälj- och projekthistorik
  • Rapportering i realtid

Tidrapportering och Ersättningar

Effektiv tidsregistering är ett bra sätt att få en överblick över lönsamheten. Med Taimer kan du bland annat registrera tid direkt i kalendern, fakturera timmar, följa upp debiterbar och icke debiterbar tid och använda tidrapporteringen som underlag för löneutbetalning.

Även via mobil och surfplatta, förstås.

Sälj- och inköpsfakturor

Taimer hjälper dig hålla koll på intäkter och utgifter. Det är lika enkelt att skapa e-fakturor baserade på timmar, projekt eller produkter som att ta fram en samlingsfaktura. Du kan göra kostnadskalkyler som underlag till en faktura, eller dela upp projekt i rater.

Dessutom får du påminnelser när det är dags att fakturera.

Rapportering och filhantering

Allt som du gör i Taimer kan omvandlas till snygga och lättlästa rapporter. Du får till exempel tydliga fakturerings- och reseräkningsrapporter till bokföringen samt grafiska sammanställningar av antalet registrerade arbetstimmar och reseräkningar för att nämna några exempel.

Alla filer flyttas lätt med drag’n drop-tekniken.

Arbeta mobilt

Med Taimer kan du arbeta oberoende av tid och plats. Vara precis så flexibel som du vill och utnyttja din tid på bästa sätt.

Taimer har full funktionalitet och responsiv design för mobiler och surfplattor, oavsett om det är Apple, Android eller Windows.

Tilläggstjänster för att öka produktiviteten

Det är enkelt att utöka Taimers lagringskapacitet. Dina filer lagras säkert och går snabbt att hitta och dela.

Maximal filstorlek 5 Mb.

Integrationer

Taimer kan integreras med andra program.

Plattformen erbjuder smarta kopplingar till GoogleCal, Outlook Live och iCal.

CRM och Säljpipeline

Taimer frigör din tid så att du kan fokusera på försäljning och har tid att utveckla dina kundrelationer samt skapa fler affärsmöjligheter. Mobilt jobb är här för att stanna.

Alla nödvändiga verktyg i samma paket

x Stenhård koll på hela din säljpipeline

x Komplett kund- och kontaktregister

x Enkelt att skapa kunder och projekt

x Skapa själv kundgrupper i kundregistret

x Uppföljning, påminnelser och kontaktkedjor

x Hantera lätt bilagor med ”drag n’ drop”-funktion

x Uppföljning av försäljningshändelser

Projekthantering och Resursplanering

Upplev projekthantering och resursplanering som en helhet. Ett lättanvänt och komplett verktyg med allt du behöver för framgångsrik projektledning. Tänk dig att du kan hantera din leads, projekt, tidregistrering, resurser och fakturering allt i ett lätt använt program.

Projekthantering och Resursplanering

x Hanter all projekt från leads till sålda projekt

x Resursera ditt team och ha full koll på vad alla gör

x Logga timmar till resurserade uppgifter

x Tydliga rapporter och visuell statistik

x Hantera och väx ditt bolag med all information i realtid

Tidrapportering och Utgiftshantering

Spara pengar och få total överblick med effektiv tidsregistrering. Registrera tid, utgifter, traktamente på din dator, surfplatta eller mobilen.

Tidsregistrering och utgiftshantering

x Tidregistrering, enkelt och smidigt

x Effektiv och automatiserad process för utgiftshantering

x Enkel fakturering av registrerade timmar och utgifter

x Tidrapportering för ökad produktivitet

x Tidrapportering som underlag för lönebetalning

Faktureringsprogram

Spar tid & pappersarbete, skapa dina fakturor online via läsplatta eller dator. Du kan fakturera registrerade timmar, utgiftshanteringar, tjänster, produkter och mycket mer. Taimer finns alltid tillhands. Integrerat med Fortnox, E-ekonomi, ProCountor, Quickbooks mm.

Faktureringsprogram

x Sköt all fakturering i vårt faktureringsprogram online

x Skicka e-fakturor snabbt och smidigt

x Integrerat med ditt bokföringsprogram för maximal flexibilitet

x Enkel och visuell rapportering

Rapportering i Realtid

Taimer gör ditt företags administration enkelt. Alla projekt och kostnader relaterade till projekt faktureras via Taimer. Omfattande rapportering ger de nödvändiga nyckeltalen för verksamheten (KPI) för övervakning och utveckling av ditt företag.

Rapportering och analyser i realtid

x Visuella ”one click”-rapporter ger en helhetsöverblick

x Säljrapportering i realtid

x Projektspecifik lönsamhetsanalys och rapportering

x Projektbaserade fakturaprognoser och analysering

x Integrationer med bokföringsprogram för smidigt företagande

Integrationer

Taimer erbjuder integrationer som en del av plattformen. Smarta kopplingar till bokföringsprogram som Fortnox, Visma, E-ekonomi, Procountor, Quickbooks mm. Taimer är även integrerat med tjänsters som möjliggör e-fakturering. Du kan även koppla din kalender som t.ex. O365 eller G Suite samt automatisera genereringen av nya leads..

Integrationer

x Bokföringsprogram: Fortnox, Quickbooks, E-ekonomi, Procountor, Visma

x O365 och G Suite

x E-fakturering

Project Messenger och Chat

Taimer stöder samarbete och kommunikation. Med Taimer kan du hålla ditt team uppdaterat och göra alla till proaktiva nyckelspelare som levererar ett reellt mervärde till organisationens kärnverksamhet. I Taimer kan man skapa gruppdiskussioner, skicka meddelanden inom projekt eller privat med bara en eller några mottagare. Genom att kommunicera via Taimer, reducerar du på antalet e-mail, telefonsamtal och textmeddelanden.

Samarbete och kommunikation

x Automatiserade projektdiskussions kedjor

x Gruppdiskussioner

x Newsfeed

Villkor

Användarvillkor

Se villkor

Sekretesspolicy

Se villkor