FAQ

    • Ja, du kan få 200 GB, 500 GB, 2 TB eller 5 TB genom CloudMe.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Dina filer lagras i vårt säkra datacenter i Sverige.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, dina filer säkerhetskopieras en gång per dag.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Du kan nå CloudMe genom en mängd olika klienter och program: Webbläsare Pogram för Windows, Mac och Linux-datorer iPhone / iPad Android / GoogleTV Samsung SmartTV 2012 & 2013 Western Digital WD TV Live WebDAV / Network Drive Du kan också nå CloudMe genom dessa tredjepartsklienter: Cloud Desktop/Online Computer/WebOS WinZip NetDrive Handy Backup LojiklSweep

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Du dubbelklickar på det dokument du vill öppna, då laddas det ned till din lokala dator. När du har arbetat klart så laddar du upp det igen till ditt CloudMe-konto

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Kontrollera först att medarbetarens konto har blivit aktiverat. Det gör du genom att gå in på fliken ”Personal” och klicka på den röda cirkeln bredvid medarbetarens namn, när cirkeln blir grön är medarbetarens konto aktiverat.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej, det går i dagsläget bara att lägga till en medarbetare i taget till varje projekt.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej, din platsinformation uppdateras bara när du laddar upp ny information via appen.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej, de syns enbart för de som har fått tillgång till projektet.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Det beror på om arbetsledaren har valt att göra projektet synligt för kunden eller ej. Detta väljs för varje projekt så kontrollera med din arbetsledare.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, enligt Bokföringslagen måste all bokföring göras i kronologisk ordning.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, det går, men tänk på att du makulerar inte bara det önskade verifikatet utan även alla som är gjorde efter det. Instruktioner om hur du makulerar ett verifikat finns i instruktionerna för Hogia Smart.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • I dagsläget är det inte möjligt att koppla Hogia Smart med ditt bankkonto.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Fakturanumret syns inte förrän fakturan är slutförd.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Om du omsätter under 3 miljoner kronor per år ska du använda Boksutsmetoden. Den innebär att du bokför fodringar och skulder först när du fått betalt eller betalat dem. Momsen redovisar du vid samma tillfälle förutom under den period som du har bokslut. I den perioden, som är sista perioden på beskattningsåret ska du ta med momsen för fodringar och skulder som du inte betalat eller fått betalt för ännu.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • iMeet är mycket säkert. Tjänsten är krypterad med 128-bit SSL certifikat och den är PCI-kompatibel.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • För bästa funktionalitet, säkerhet och upplevelse bör du använda Microsoft IE 7.0 eller senare version, Firefox 4 eller senare version, Google Chrome 11 eller senare version eller Safari 5 eller senare version.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • 1.Klicka på iMeet-ikonen i din desktop tray. - 2.Klicka på Starta mitt möte i den vänster panelen på hemskärmen i iMeet. - 3.Ditt möte startar.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • 1.Inne i mötesrummet finns knappen "Bjud in" i nedre vänstra hörnet, klicka på den. - 2.Välj e-post. - 3.Fyll i e-postadressen/adresserna - 4.Redigera inbjudningstexten om du vill och klicka sedan på "Skicka".

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja det gör det, var bara noga att kontrollera eventuella roamingkostnader och kostnader för utrikessamtal.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, om du har skickat den första inbjudan till undersökningen med Postman. I Kurios väljer du ”Låst till prenumeranter” i inställningarna för undersökningen. I Postman lägger du till en länk med hjälp av knappen ”Lägg in länk till undersökning”. När du sedan skickar ett nytt utskick med samma länk så dyker valet ”Skicka som påminnare” upp.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, i inställningarna för undersökningen, välj ”Anonymisera svar”.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja det går utmärkt. Använd frågetypen ”Flerval – ett svar” och flödesscheman.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, i ”Publiceringsläge” får du en URL (en länk) till en iframe innehållandes resultaten.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Du kan ställa in olika typer av tillgång till din undersökning: "Öppen för alla" – vem som helst kan svara. "Låst till prenumeranter" – Länken till undersökningen måste ha skickas via PalomaPostman och endast mottagare av det utskicket kan svara. "Låst" – Undersökningen är lösenordsskyddad.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Du kan exportera resultaten som .xls, .xlsx, .pdf, .ppt eller som en länk till svaren online.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Genom att lägga till fält på biljetten så kan du ”fråga” deltagare vad du vill. Svaren kan lämnas som antingen fritext eller som flerval.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej, använd valet ”Återkommande event” i menyn ”När och var”.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Absolut, installera vår check-in app (finns till Android och iPhone) så kan du checka in deltagarna genom att scanna QR koden på deras biljett, antingen utskriven eller på skärm.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, när du skapar eller ändrar ditt event finns en flik som heter ”Design” till höger. Där kan du ställa in utseendet på grafiska element som knappar, bakgrunder, ramar, typsnitt och mycket mer.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Faktura – Genom Billogram, externt företag eller att ni sköter det internt hos er. Kortbetalning – Via PayPal, PayEx eller Payson.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Du kan koppla Google Calendar via Meetin.gs sajt och mobilapp. Exchange-, Office 365- eller Outlookkalendrar kan du koppla via mobilappen.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Du får tillgång till en mängd funktioner. Du kan importera händelser från din kalender till din egen tidslinje. Då kan du sedan enkelt skapa möten av dem där du har överblick över deltagare, kommentarer och datum. All information på samma ställe. Dessutom är det enkelt för medarbetare att se när du är tillgänglig för möten vilket gör bokning enklare för alla i företaget.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Du kan bjuda in hur många deltagare som helst. De enda begränsningarna finns i de verktyg som används för själva mötet (Google Hangout, Skype eller annat) där det kan finnas begränsningar på deltagarantalet.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • All information, dokument och kommentarer om mötet sparas. I dagsläget finns dock ingen möjlighet att spela in ljud och bild. Vill du spela in så kontrollera om det går i det verktyg du använder för mötet.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Office 365 är inte ett program utan en tjänst som du prenumerar på. Tjänsten är alltid uppdaterad i senaste version och du behöver inte en server för att hantera e-post eller dokumentlagring. Du behöver inte heller tänka på administrationen, den ingår. Med Office 365 kan du komma åt dina filer och dokument från vilken dator eller läsplatta som helst. Du kan också jobba i Office-paketet på webben, du behöver alltså inte insallera programmen om du inte vill det.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • All data lagras i Microsofts datacenter i Holland, på Irland och i USA. DU kan lita på att dina data är säkra på våra servrar.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Office 365 är en molntjänst vilket betyder att det enda du behöver är en enhet (mobiltelefon, läsplatta eller dator) att arbeta på samt fast eller mobil internetuppkoppling. Hög kapacitet på din uppkoppling är viktigt för en bra användarupplevelse. Office 365 fungerar på de flesta operativsystem.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja det går bra. Om du inte har ett eget domännamn så måste du registrera ett, när du har gjort det kan du använda det för att få unika e-postadresser.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja det går utmärkt. Du behöver säga upp abonnemanget från den andra leverantören och teckna ett med Telia. Har du haft avtalet länge kan du behöva föra över dina användaruppgifter till den nya Office 365-miljön. Vi hjälper dig med detta om du så vill.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Office 365 Business passar bäst för företag upp till 300 personer, för fler användare än så rekommenderar vi Office 365 Enterprise som stöder fler än 50 000 användare samtidigt

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • OneDrive för privatpersoner är utmärkt för att lagra filer, bilder och dela dem med vänner. OneDrive för företag är mer kraftfullt och hanteras av din organisation för att förenkla samarbete och dela arbetsdokument med medarbetare. Vad användarna får göra i OneDrive styrs av administratörerna. Det går inte att ansluta din privata OneDrive tillföretagets, men du kan kopiera filer däremellan.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Alla filer du lagrar på OneDrive för företag är privata om du inte bestämmer dig för att dela dem. Du kan till exempel enkelt dela en fil med alla i organisationen genom att placera den i mappen Delas med alla. Du kan även dela filer med angivna kollegor, så att du kan samarbeta kring projekt. Om du är inloggad på Office 365 kan du till och med dela med partner utanför organisationen, beroende på vad som tillåts av ditt företag. Tips: När du skickar e-post från Outlook Web App kan du bifoga en OneDrive för företag-fil som en länk i stället för att skicka en bifogad fil. När du bifogar en fil som en länk ger du automatiskt mottagarna behörighet att redigera filen. Du sparar också utrymme i allas postlådor och uppmuntrar medarbetarna att redigera samma kopia av filen i OneDrive för företag.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • För att synkronisera OneDrive för företag med din dator behöver du OneDrive för företag - synkroniseringsappen. Den finns i Office-paketet. Om du inte har Office finns det även en kostnadsfri nedladdning av OneDrive för företag- synkroniseringsappen. Du bör alltid använda den senaste versionen.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, dokument som sparats i OneDrive kan visas och uppdateras nästan var som helst. Det enda som krävs är att du har laddat ned appen till din enhet. Du kan endast visa dokumentet i appen, om du vill redigera dokumentet måste du ha det program som dokumentet skapats i installerat på din enhet.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Om du (eller en kollega) av misstag raderat en fil eller en mapp, titta i papperskorgen på webbplatsen för OneDrive. Om du synkroniserar din OneDrive med din dator, kontrollera papperskorgen på din dator. Kom ihåg att om du raderar en fil på ett ställe i OneDrive så raderas den från OneDrive överallt. Papperskorgen i OneDrive slänger automatiskt filer som legat i den i 30 dagar. Om du har delat en mapp med andra och du inte längre vill att de ska kunna ta bort objekt från mappen kan du ändra behörigheterna för mappen. Har du sparat filer av misstag till fel plats kan du söka reda på dem genom att gå till OneDrive-webbplatsen och använda sökrutan i övre vänstra hörnet. Om du synkroniserar filer, öppna Utforskaren på datorn och bläddra till mappen OneDrive. Eller så kan du använda sökrutan i det övre högra hörnet.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • SPF och DKIM är två sätt att verifiera servern som skickar ut mail. När servern är verifierad ökar andelen mail som levereras. I normalfallet görs inställningarna av IT-avdelningen eller av den som administrerar DNS för servern där domänen för svarsadressen du använder finns.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej det blir det inte. Om du lägger till adresser till en befintlig lista kommer systemet att rensa dubbletter. Om du klickar i rutan ”Dubbletter ersätts…” kommer de nya adresserna skriva över den gamla informationen, men du kommer inte ha några dubbletter.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, på varje adresslista finns en knapp till höger som heter ”Generera formulär”. Detta skapar kod för den specifika adresslistan, som du sedan kn lägga in på din sajt.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • När du skapar ett utskick kan du välja ”Skicka Senare” och ange tid och datum. Du kan också skapa ”Automatiskt utskick” där systemet automatisk skickar fördefinierade mail till en eller flera mottagare.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • I editorn klickar du på knappen ”Lägg till speciallänk”. Där kan du välja att lägga in olika länkar, till exempel: avsluta prenumeration, tipsa en kompis, uppdatera information och länk till webbversion av utskicket.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, på statistiksidan finner du länkar till webbversionen av alla utskicken som gått iväg. Där finner du också pdf-versioner av alla nyhetsbrev för nedladdning.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej, det är en molntjänst och uppdateras automatiskt. Uppdateringarna täcker också Microsoft-uppdateringar och fler än 2500 tredjepartsprogram som Flash, Java och andra program som ofta angrips av virus.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Klicka på knappen "Sök nu" i huvudgränssnittet för PSB Workstation Security. Om din dator inte dyker upp kontrollerar du att prenumerationsnyckeln har lagts till på rätt sätt i portalen.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Du har en unik nyckel som innehåller information om dig och ditt abonnemang på F-secure. Varje gång säkerhetsprogrammet uppdateras så kontrolleras att din prenumerationsnyckel är giltig. Du hittar prenumerationsnyckeln i PSB Admin Portalen. Om du har lagt till enheter via e-mail finns nyckeln i mailen som skickats.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Som regel bör du inte köra två säkerhetsprogram på samma gång. Detta eftersom när två program försöker skydda samma system samtidigt så kan ditt systemet bli långsamt, krascha eller bete sig onormalt.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej, Sitoo är en molntjänst vilket innebär att du loggar in via din webbläsare från var du än befinner dig.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej, Sitoo innehåller allt du behöver för att komma igång med din butik och din försäljning. Till exempel så ingår hantering av e-post kopplat till det domännamn du väljer. Däremot måste du själv registrera ditt domännamn.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, din butik kan vara flerspråkig och innehålla vilka språk som helst. I premiumversionen kan du ha upp till 3 olika butiker med 3 olika språk och tre olika valutor.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Självklart kan du det. Beroende på vad dina kunder vill ha kan du erbjuda kortbetalning, direktbetalning, faktura, delbetalningar och mycket mer. Du kan också ändra vilka betalningsmetoder du erbjuder när du så önskar.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Om du inte vill använda något av de färdiga teman som följer med Sitoo så kan du själv ändra och anpassa designen på din webbshop.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Till skillnad från Spotify Free och Spotify Premium så kommer Spotify Business med kommersiella licenser som gör det lagligt att använda Spotify som plattform när man spelar musik i en butik eller restaurang. Det är helt enkelt skillnad på att spela upp musik privat och att göra det i en publik yta och genom att använda Spotify Business ser man till att kompositörer och musiker kompenseras därefter.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Spotify Business är en prenumerationstjänst och varje zon kunden skapar förlängs en månad i taget. Det finns två olika licensmodeller; ● Single för de kunder som omsätter mindre än 10 miljoner kronor per år och endast vill kunna spela musik på en plats. ● Multiple för de kunder som omsätter mer än 10 miljoner kronor per år och/eller vill kunna spela musik på fler platser. Använder man Multiple betalar man fullt pris för den första adressen/location man spelar musik på. Vill man lägga till fler zoner på samma adress får man dessa till ett rabatterat pris.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • En location är en fysisk adress, så som ett hotell. En zon är ett område i er location där ni vill spela musik. Vill ni ha samma musik i hela hotellet behöver ni endast en zon. Vill ni ha olika musik i olika delar av hotellet, till exempel ett jazz i matsalen och mer fart i musiken i baren så behöver ni två zoner.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ni kan logga in i Spotify med ett användarnamn på en enhet åt gången. Med Spotify Buiness kan ni enkelt skapa flera locations eller zoner. Väljer ni att använda Spotify-klienten som spelare kommer ni få ett unikt användarnamn och lösenord till varje zon.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, om ni har en Sonos unit med line-input som till exempel SONOS:5 har. I det fallet kopplar ni ihop spelaren med en Sonos unit via ljudkabel, och väljer sedan att få ut ljudet via line-input i Sonos-systemet.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Det är enkelt att komma igång. Börja med att fylla i ditt företags inställningar under inställningarna för ”Företag” och ”Program”. Därefter kan du importera dina kontaktlistor. Lägg därefter till användare och ange vilka privilegier de ska ha i programmet. Kunder hanterar du under ”Kundinställningar” där du också kan spaa och döpa kundgrupper. I programmet finns guider och tutorials i pdf-format.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Din data säkerhetskopieras och förvaras på servrar i säkra datacenter. Tjänsten uppfyller alla säkerhetskrav som ställs inom finans och investment, sjukvård, online gaming och andra branscher där säkerheten är livsviktig.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja det fungerar på alla enheter. Eftersom Taimer är en webbapplikation så surfar du helt enkelt till din företagsspecifika URL i webbläsaren. Lägg till adressen som bokmärke (på dator) eller på hemskärmen (mobil/läsplatta) så är Taimer bara ett klick bort. Vi rekommenderar Chrome, Firefox eller Safari som webbläsare.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Skapa en "Ny faktura" i fakturamodulen. Skapa fakturan från en kostnadsberäkning i projektkortet genom en klick. Kostnadsberäkningen överförs då till en fakturamall. I projektkortet kan du även skapa "inplanerade betalningar" som ska faktureras under projektets gång. Skapa fakturan från instrumentpanelen i "Meddelanden" rutan.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Det mest sannolika är att du inte har JAVA installerat på din dator, du kan ladda hem JAVA från www.java.com. Om du inte vill ladda hem JAVA så behöver du deaktivera editering av filer. Det gör du i Mina Inställningar – Inställningar där du klickar i ”Nej” bredvid Aktivera Dokumenteditor.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Av säkerhetsskäl är denna funktion avstängd från start men en platsägare kan aktivera den. 1. Logga in på platsen du vill komma åt från appen. - 2.Klicka på Admin. - 3.För att aktivera för en speciell dokumentlista, klicka på snabbmenyn till vänster om listan och välj Redigera. - 4.Gå in på fliken Synkronisering. - 5.Klicka i kryssrutan Tillåt synkning av filer till mobila enheter - 6.Välj sedan vilka grupper som ska få tillgång till listan i appen. De grupepr du kan se är de som redan har fått tillgång till modulen - 7.Spara och stäng. Upprepa sedan för alla dokumentlistor du vill ska synas i appen.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Du kan blockera en enhet, vilket gör att den enheten inte längre kan logga in med dina användaruppgifter via appen. Gör detta om du förlorar din läsplatta eller mobil och vill förhindra att obehöriga ska kunna komma känslig information. 1.Logga in i TeamEngine. - 2.Gå till Mina Inställningar, uppe i menyn till höger. - 3.Gå till fliken Mina Enheter - 4.Klicka på knappen Blockera framför den enhet du vill blockera. - 5.Färdigt.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Gå till "Mina Inställningar" i fliken "Inställningar" och klicka i "Ja" vid "Synkronisera Kalender". Alla bokningar som du gör i TeamEngine kommer nu att dyka upp i den kalender som är kopplad till e-postkontot du använder i TeamEngine.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, det går utmärkt. 1.Gå till Medlemmar i TeamEngines huvudmeny. - 2.Välj sedan "Action" och " Bjud in medlemmar. - 3.Fyll i e-postadresserna på de du vill bjuda in, en adress per rad. - 4.Klicka på "Skicka inbjudan".

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja det får du, men det finns lagar och regler att ta hänsyn till. Tänk på följande att; - Det måste finnas en tydlig avsändare av utskicket. - Du måste ange tydligt vilken adresskälla du har använt - Varje mottagare måste ha valt att motta reklam via e-post, en så kallad opt-in. Som administratör av databasen måste man kunna visa på detta godkännande - Mottagaren ska enkelt kunna avregistrera sin e-postadress från framtida utskick. - Innehållet i ämnesrad och e-post ska vara rättvisande

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Självklart! Du får detaljerad statistik i plattformens alla verktyg. Du kan följa mottagarnas engagemang i realtid, se vilka länkar de klickat på, vilken typ av enhet de läser på och mycket mer. Om du använder Google Analytics på din webbplats kan du även spåra länkar från dina utskick. Då kan du till exempel se hur många besökare till din webb som nyhetsbrevet genererat, hur länge de stannade på webbsidan och hur många sidor på din webbplats de besökte.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Som standard finns fasta fält för: E-postadress, För- och efternamn (eller dessa två sammanslagna till namn) och Mobilnummer. Utöver det kan du lägga in 10 valfria fält som du själv kan välja vilken information de ska innehålla.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej, det är inte möjligt. Ett e-postmeddelande som innehåller ett formulär kommer att hamna i mottagarens skräpkorg eller inte ens levereras eftersom koden som formuläret är byggt av anses som skadlig av e-postklienterna. Om formuläret skulle levereras så kan inte enkäten besvaras. Därför måste enkäter alltid länkas till i utskicken.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, det går att integrera Ungapped med andra appar och plattformar. I dagsläget kan du integrera med Microsofts Dynamics, Hubspot, Salesforce, Shopify. Ungappeds API gör att integreringen med andra affärssystem är enkel.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Varje post i Yast kan sättas som debiterbar. I varje projekt kan detta ställas in som default-läge. Den inställning följer sedan med i alla projekt i samma mapp om den inte ändras. För att ändra inställningen för mappar klicka på fliken Inställningar, därefter klickar du projektfärgen för att ändra default-inställningen för om timmarna är debiterbara eller ej.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Det görs genom att släpa projektet och släppa det i den nya mappen. Om du vill flytta projekt för att ändra ordningen de syns i så titta i panelen Inställningar. Där kan du ställa in hur projektlistan ser ut. Du kan också flytta projekt mellan privata projekt och företagsprojekt.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Absolut, du slår på den funktionen i fliken Inställningar i inställningspanelen.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Titta på tidslinjen ”veckovy” genom att klicka på menyikonen. Du kan också sätta detta som default-läge under tidslinjeinställningarna i inställningspanelen.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Tryck på Play på vilket projekt som helst och börja registrera tid. Dubbeklicka på tiden som registreras så öppnar du record-dialogrutan. Du kommer också åt record-dialogrutan genom att välja en tidsrymd på tidslinjen. I record-dialogrutan klickar du på projektnamnet för att ändra vilket projekt du registrerar tiden i.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Nej, Zervant är en molntjänst vilket innebär att du kan sköta företagets fakturering och ekonomi i vilken webbläsare som helst, oberoende av var du befinner dig eller vilken dator eller enhet du arbetar på.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • All din information är krypterad med SSL-standard vilket hindrar obehörig användning av systemet. Dessutom görs säkerhetskopior på din information varje dag för att förebygga oförutsedd förlust av data. Säkerhet är lika viktigt för oss som för dig.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Zervant är utformat primärt för företag som använder kontantmetoden. Bokförinfen skapas direkt från din fakturering och de utgifter och inkomster du registrerar. Men även företag som inte använder kontantmetoden kan använda Zervant för fakturering och tidrapportering och sedan exportera dessa som SIE4i-filer.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Ja, Zervant stöder SEPA-betalningar. Det är enkelt att lägga till IBAN-nummer och BIC-kod till din företagsprofil.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Absolut! Det finns flera olika fakturamallar att välja mellan. I dessa kan du lägga till ditt företags logotyp och övrig information. Du kan också lägga till ett meddelande som skickas med all e-post till dina kunder.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej
    • Har du enskild firma behöver du inte göra det. Zervant skapar all din bokföring och ett förenklat årsbokslut automatiskt. Driver du ett aktiebolag kan du exportera bokföringsunderlaget i SIE4i-format till din redovisningskonsult. Har du fler frågor kring bokföringsregler kontakta din redovisningskonsult.

      Var detta svar hjälpsamt?

      JaNej

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar?

Hittade du inte ett svaret på din fråga? Kontakta oss via e-postadress: support.molntjanster@telia.se eller genom att ringa telefonnumret nedan. Vi hjälper dig!

0771-32 99 99
Telefontider vardagar: 08:00-16:30.

Personlig rådgivning

Boka personlig rådgivning

  • Du får en egen kontaktperson
  • Stöd och rådgivning
  • Ingår utan kostnad som kund hos Telia
Obligatoriskt fält
Obligatoriskt fält
Obligatoriskt fält
Epost
Obligatoriskt fält
Obligatoriskt fält
Obligatoriskt fält

Tack