Nu läggs energin på rätt uppgifter

Med FielDo kan Eltel lägga mindre tid på administration och informationssökning. När energin läggs på rätt arbetsuppgifter får kunderna snabbare service och bättre uppföljning.

Se produktfilm

Kundreferens

"Allt har blivit smidigare med en enhet"

Eltel har hundratals mobila medarbetare som är ute på fältet över hela Sverige och ser till att el- och fiberledningar fungerar så som de ska. För att driftstörningar ska bli så små som möjligt gäller det att varje medarbetare kan vara så effektiv som möjligt. Därför har Eltel valt att använda FielDo.

En av de som är ute och jobbar är Joakim Öman.

– Tidigare fick jag åka in på kontoret och kolla på kartor eller i en dator för att se vart jag skulle åka. Det slipper jag nu, dessutom kan jag i FielDo kontrollera att kabeln fungerar när jag är klar. Allt har blivit smidigare med en enhet.

Fieldo har gjort livet enklare inte bara för de på fältet. Mats Bergström, IT-Telefonispecialist på ElTel är nöjd med den helhet de har valt.

– De tar hand om allt med lösningen så att när vi får enheten kan våra tekniker börja jobba med en gång.

Mer tid till att utföra rätt arbetsuppgifterna och mindre tid som läggs på administration och informationssökning har gett Eltels kunder snabbare service och bättre uppföljning. Just nu kikar Eltel på vilka nya funktioner de vill ha i systemet för att göra arbetet ännu enklare och mer effektivt.

Om företaget

Eltel är en europeisk leverantör av tekniska tjänster för samhällets infrastruktur och nätverk inom el och telekom. 

Använda molntjänster

Produkter

FielDo

Kommunikation, arbetsorder, transparens

Pris 199 kr

Läs mer