Office 365 Business

Gör kontoret tillgängligt var du vill och när du vill. Med Office 365 blir det enklare att samarbeta och driva företag. Kostnadseffektivt och säkert från Telia och Microsoft.

Jämför versioner

Översikt

ENKLARE ATT DRIVA FÖRETAG

Självklart ingår Office-paketet med bland annat Word, Excel och PowerPoint, men Office 365 är så mycket mer. Tjänsten kombinerar de bästa verktygen från Microsoft för att passa framtidens flexibla arbetssätt och ger alla företag oavsett storlek samma möjligheter, prestanda och höga säkerhet.

Allt till en låg kostnad, baserad på antal användare. Och med Telias stabila och tillförlitliga fiber- och mobilnät, har du tjänsterna tillgängliga oavsett om du är på kontoret eller utanför.

 

Fördelar:

  • Säker tillgång till e-post, kalendrar och dokument utanför kontoret
  • Microsoft Teams, SharePoint Online och Skype for Business för effektivare samarbete
  • Tidsbokning online för dina kunder med Bookings
  • Office paketet på flera enheter
  • Lägg till/ta bort användare när du önskar
  • Inga krångliga programuppdateringar

Versioner & prislista

Alla versioner inkluderar:

  • Säkerhet, skydd av data och integritet
  • Tillgänglighet 99,9%
  • Uppdatering till nya versioner

Specifikationer

Kontoret var du än är

Självklart ingår det senare Office-paketet och uppgraderingar till nya versioner utan extra kostnad i din prenumeration. Du kan enkelt komma åt och ändra i dina dokument från vilken enhet du har vid tillfället - datorn, mobilen eller surfplattan. Du kan tryggt lita på att tjänsterna alltid är tillgängliga med en hög säkerhet och skydd av företagets data.

  • Office-paketet med program som Word, PowerPoint, Excel, Outlook, OneNote (Publisher och Access endast PC).
  • Installera applikationerna på upp till fem olika enheter per användare.
  • Filerna synkas mellan enheterna.
  • OneDrive: 1 TB lagring för alla användare. Dela filer med andra internt eller extern, kontrollera vilka som kan se och redigera olika filer. Läs mer om OneDrive här

Microsoft Teams - navet för enklare samarbete:

Med integrerade lösningar för bland annat chat, online möten, fildelning och sociala nätverk i Office 365 blir det enklare att jobba tillsammans i team. Microsoft Teams är navet för allt.

  • Ljud-, video- och webbkonferenser, livesändningar, förläng mötet med Surface Hub eller Skype room, med Microsoft Teams blir dina onlinemöte enklare.
  • Du kan enkelt anpassa din egenstartsida eller arbetsyta så du får tillgång till de tjänster och verktyg du använder varje dag – Jira Cloud,  Hootsuit, Survey Moneky, Trello, Adobe Creative Cloud osv.
  • Och då Teams är integrerat med övriga Office appar har du enkel tillgång till bland annat SharePoint, OneNote, Planner, osv.

Outlook och Microsoft Exchange Online

Med Office 365 har du e-post, kalender och kontakter alltid synkade och nåbara från datorn, mobilen eller surfplattan. Oavsett om du har PC eller Mac, Android™ eller iOS®.

Med Exchange online slipper du en egen mailserver och spar pengar, du får även högsta säkerhetsnivå för drift och spam. Och skulle du tappa telefonen kan du förhindra att information hamnar fel.

  • E-post som passar dina behov: 50 GB e-postlåda och en egen epostdomän
  • Skicka meddelanden upp till 150 MB
  • Jämför och dela kalendrar och information om tillgänglighet med andra i och utanför organisationen, vilket gör det mycket lättare att schemalägga möten.

Skype for Business

Bjud in till online- eller videomöten direkt från kalendern. Deltagarna startar enkelt med ett klick på länken. Gör snabba avstämningar med kollegor eller kunder och dela enkelt ditt skrivbord och dokument. Onlinemöte sparar både pengar, tid och miljön.

  • Konferensmöten: Bjud in kollegor eller kunder till möten även om de inte är Office 365- eller Lync Online-kunder. Dina mötesdeltagare kan delta från datorn eller ringa in från mobile och fast telefon.
  • Dela skärm: Dela valda dokument eller skrivbord med dina mötesdeltagare, ge dem möjlighet till att editera direkt i ditt dokument eller skriv tillsammans på virtuella whiteboardtavlor.
  • Chatt och tillgänglighet: Få tillgänglighetsstatus i realtid och använd chatten för att kommunicera effektivt. Chatta med en eller flera kollegor eller kunder samtidigt.
  • Dela filer: Skicka filer enkelt till kollegor och kunder.

SharePoint Online

Fildelning och webbplats med hjälp av SharePoint Online. Hemsida, intranät, projektplats eller fillagring? Gruppwebbplatsen används på många sätt. Versionshanteringen säkrar att ni har senaste versionen tillgänglig var ni än är. Kostnadseffektivt då webbhosting för hemsida ingår. 10 GB lagringsutrymme plus 500 MB lagring per användare ingår.

  • Skapa en hemsida på Internet för att visa upp ditt företag för kunder och partners.
  • Skapa ett intranät med ditt företags interna informationssidor och ge alla anställda tillgång till uppdaterad information.
  • Skapa ett bra flöde på idéer och projekt med ett socialt nätverk för företag. Med den här funktionen blir det lätt att samarbeta med rätt personer.

Yammer Online

En social nätverksplattform på jobbet, med avancerad säkerhet som skyddar nätverkets data. Med Yammer förbättrar du kommunikationen på företaget och förenklar samarbetet.

Och då Yammer är en del av Office 365 är det enkelt dela och skapa innehåll direkt i tjänsten, eller att integrera med videosändningar eller på andra platser.

Förenkla företagandet

Utöka och sköt din verksamhet på ett modernt sätt. Stärk din kundrelationer och utöka din närvaro online.

  • Bookings: Gör det enklare för dina kunder att boka tid med dig. Schemalägg och hantera avtalade tider. Automatiserade påminnelser för både kunder och anställda.
  • Outlook Customer Manager: Organisera automatisk all kundinformation på ett ställe. Få en helhets vy över e-post, möten, samtal, anteckningar, slutdatum.
  • Microsoft Planner: Förenkla planering och organisering i teamet, tilldela uppgifter, chatta och få uppdateringar i realtid.
  • Microsoft Staffhub: Organisera arbetsdagen med funktioner som schemaläggning och informationshantering.

Enkel installation och hantering

Du kan implementera och administrera Office365 utan att du behöver en egen intern IT expertis. Men självklart kan vi på Telia hjälpa dig att komma igång, med uppstartshjälp och migrering.

Läs mer om Telia Office 365 Support Plus här, eller kontakta oss för mer information.

Genom integreringen med Active Directory kan du sedan enkelt hantera användaruppgifter och behörigheter, samt lägga till och ta bort användare på några minuter.  Och du har alltid de senaste versionerna utan extra kostnad, uppdateringar ingår i prenumerationen.

Därför ska du välja Telia

När du använder Office 365 är det extra viktigt med ett snabbt och stabilt datanät och med Telias fasta fiberaccess och mobila 4G kan du vara trygg med att du kommer åt tjänsterna oavsett om du är på kontoret eller utanför.

Behövs extra höga krav på säkerhet och tillförlitlighet kan vi erbjuda dedikerade dataförbindelser mellan dina kontor och Microsofts Datacenter.

Villkor

Användarvillkor

Se villkor

Sekretesspolicy

Se villkor