Få ut det mesta av Office 365 Business

Smarta nyheter i Outlook, Word, Excel och PowerPoint

Nyhet

De tio bästa nya funktionerna i Microsoft Office 365

En av de största fördelarna med molnbaserade program och tjänster är att de uppdaterar sig själva. Här listar vi de tio bästa funktionerna i Microsoft Office 365 som gör att du kan få ut det mesta av tjänsten.

Word

1. Bli en bättre redaktör i Word

Words redaktörshjälp ser till att du inte skriver onödigt krångligt eller upprepar ord ofta. Researchfunktionen gör att du kan söka upp information om allt möjligt utan att behöva lämna Word.


Se film om research- och redaktörsfunktionen i Word (1 minut)  


Excel

2. Spå framtiden med Excel?

Om du har historiska data i Excel är det lätt att använda dem för att skapa en prognos. Du kan till exempel prognostisera försäljning, konsumtionstrender eller behov av lagerföring.

Läs mer


Outlook

3. Focused Inbox är här

Nu hjälper Outlook dig att fokusera på de mejl som är viktigast. Den analyserar hur du har organiserat dina mejl tidigare och lägger de som den uppfattar som viktiga i en “fokusmapp”.


Se film om Focused Inbox (1 minut) 


Excel

4. Dela upp data i Excel med minimal ansträngning

Med Flash Fill kan du dela upp data som ligger i samma cell rekordsnabbt. Om du till exempel har epostadresser och vill sortera ut förnamn för att göra ett utskick mer personligt, går det lätt som en plätt med Flash Fill.

Läs mer och se film om Flash Fill (2 minuter)


PowerPoint

5. Använd Morph-funktionen i för att få objekt att röra sig automatiskt 

Vill du göra snygga animeringar i PowerPoint men har inte riktigt tid? Det har du visst, för med Morph går det supersnabbt.


Se film om Morph (1 minut 30 sekunder)


Outlook

6. Använd Boomerang för att få påminnelser om att påminna

Boomerang är ett kostnadsfritt tillägg till Outlook och har vunnit 2016 Office App Awards. Vår favoritfunktion är “påminn mig om X antal dagar om jag inte fått svar”.

Hämta Boomerang (kostnadsfritt)


PowerPoint

7. Så här lägger du in YouTube-videor i PowerPoint

På grund av förändringar i YouTube har det under en tid inte gått att lägga in filmer i PowerPoint-presentationer. Nu funkar det och du lär dig snabbt hur man gör.


Se film om YouTube-filmer i PowerPoint (15 minuter)


Onedrive

8. Chatta med kollegorna i gemensamma dokument

I dokument som ligger lagrade på OneDrive for Business (Microsofts molntjänst) finns nu en chattfunktion. Smidigt när ni är flera som jobbar i samma dokument.

Läs mer


Word

9. Använd "tell me"-boxen för att snabbt få hjälp

Office nya hjälpfunktion är som en googling på steroider. Skriv in vad du vill göra, till exempel “lägga in en bild”, och funktionen dyker upp direkt. Du får snabb hjälp utan att behöva leta i menyer.


Se film om Tell me-funktionen (2 minuter)


10. Office Lens - gör din telefon till en scanner

Ladda ner appen Office Lens så har du en smidig scanner i fickan. Lens gör den inbyggda kameran bättre på att dokumentera visitkort, blänkande whiteboards eller presentationer på ett seminarium. Bilderna konverteras enkelt till Word-, PowerPoint eller PDF-filer, direkt via mobilen.

Läs mer och ladda ner Office Lens (kostnadsfritt)


Har du ännu inte uppgraderat till Microsoft Office 365 – kontakta oss på Telia så kan vi hjälpa dig att hitta den bästa lösningen för just ditt företag. För fler bra tips, läs även blogginlägget "4 bra anledningar till att ta steget upp i (Office)molnet".

Office 365 Business

Få tillgång till senaste Office-versionen samt 1 TB lagring per användare. Kostnadseffektivt och säkert från Telia och Microsoft.

Pris 49 kr

Läs mer